Sep 20, 2012

Once Upon A Time....

童話故事中,
往往都是由"Once upon a time" 作為開頭;
使用"Happily Ever After"畫上完美的句點...

沒錯,我小時候最喜歡的童話故事就是白雪公主...
在故事裡,Snow White的後母是一位非常非常討人厭的巫婆,
由於國王往往把最好的都給予他的女兒(snow white)
這讓惡毒的後母非常嫉妒,最終使用下毒過的蘋果來毒害Snow White,
讓Snow White和Prince Charming永遠都得不到對方,
但是這個魔咒卻被Prince Charming 的"真愛之吻"喚醒了世界上最漂亮的Snow White,
然後他們過後過著幸福美滿的生活....

現實生活中真的有像童話故事中所謂的真愛嗎?
我不能下定論,因為每個人都有自己的觀念....
但是對我來說,"真愛"只是一個讓童話故事更加完美的一個情節罷了...
現實生活中,要尋找真愛,簡直是比登天還難....
男生,
16~18歲如果你厲害讀書/懂得樂器/會打籃球/長得好看,
你就可以得到女生的青睞...
但是一旦過了21歲,如果你沒有錢,沒有地位,沒有轎車,沒有地產...
女生,你們自己摸摸自己的良心,你們會要這種男生嗎??
我沒有意思要得罪女生,但是著就是現實..
沒有得谁怪谁的....
所以我也沒有責怪任何人....
因為我也略懂這世界的現實,這社會的殘酷...

說了這麼多,都是因為我看了一部非常非常值得一看的美國戲劇...
Once Upon A Time 2011~unknown(因為season 2 還沒有播完)
http://en.wikipedia.org/wiki/Once_Upon_a_Time_(TV_series)
http://www.imdb.com/title/tt1843230/





















(Snow White & Prince Charming)



Series overview

The series takes place in the fictional seaside town of Storybrooke, Maine, which acts like a parallel universe in which the residents are actually characters from various and well known fairy tales that were transported to the 'real world' town by a powerful curse. Its only hope lies with a bail bondswoman, Emma Swan, who was transported from the fairy tale realm before she could be cursed. As such, she is the only person who can break the curse and restore the character's magical memories, aided by her son, Henry, who has a book of fairy tales that holds the key to ending the curse.

Each episode focuses on a character back story. One segment details their life in the Enchanted Forest that, when serialized, adds a piece to the puzzle about the characters and their connection to the events that lead up to how the curse began and consequences that it can bring. The other, set in the present day, follows a similar pattern with a different outcome but also offers the same consequences.

我覺得除了Merlin以外,
這是一部最值得我瘋狂去追集的一部Tv Series了!!
因為這真的非常有意思...
當童話遇上現實時,又是如何的呢??
 如果想要知道,自己去看吧...
Season 1 只有22集,很快就可以看完了 =)

 ----------------------------------------------------------------------------------
 話說回來,我已經放假了....
3個星期不長不短,對我來說已經足夠了...
而且今年的中秋會和家人在泰國一起度過 ^^

在此歇筆.

No comments: